Polski Ganges wylał

Jak zawsze trochę w cieniu premier mainstreamowych i szanowanych raperów stoją projekty graczy dopiero próbujących wbić się do głów szerokiego odbiorcy. Ostatnimi czasy zafascynował mnie kawałek zapowiadający płytę włocławskiego Projektu Ganges – „Tylko Kochać”. Poniżej przedstawiam Wam utwór wraz z klipem. Czek diz ałt.

Za PG stoją dwaj raperzy. Są nimi Wergawer i Paweł Wu. Pierwszego zapewne kojarzą niektórzy z Was z gościnnej zwrotki na płycie Małpy, gdzie ujawnił wszystkim tekstowy i techniczny potencjał (jego wejście we „Wszyscy Kłamią” – cud, malina, miód). Puścił już do sieci masę kawałków, co zresztą nie dziwi, bo nawija już od 2000 roku. Był obecny nawet na JuNouDet, lecz razem ze swoją Raprezentacją (Bobek, Gawer, Rat) przeszedł słabo zauważony przy Brudnych Sercach, Dinalu czy Smarkim. Paweł to z kolei przedstawiciel młodszego pokolenia, ale już z własnym materiałem na koncie. „Esencja Stylu” w niektórych kręgach wywarła spore wrażenie, które zapewne ugruntują „Kontrasty” Projektu Ganges.

Taki rap do mnie trafia – nawinięty z pasją, nie pieprzący o dupie Maryni (chyba że pieprzy Gural – wtedy to co innego), a do tego tworzący niebanalny klimat, który jest największym atutem utworu (brawa także dla Gapone’a i DJ Who?Lista). Na pewno polecą hejty, że to znowu smutne truskulostwo, ale co kto lubi.

Joanna Solarska to już etatowy zaśpiew polskiego rapu. Od czasów „Dużych Rzeczy” W.E.N.Y. i Rasmentalismu nie miałem okazji usłyszeć od niej nic nowego, a tu proszę – pojawia się i leci bardzo stylowo. Nie przeszkadza mi nawet jej wygląd – full vintage style.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Nowinki i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

5 odpowiedzi na „Polski Ganges wylał

  1. Szpak pisze:

    Mi się to szczególnie podoba, bit i pierwsza zwrotka mega ;D

  2. Agnieszka pisze:

    Również mi się bardzo podoba, a nawet podoba mi się jak Joanna jest ubrana ;d klimat rzeczywiscie jest swietny, a to, ze smutne nie znaczy, ze gorsze,jak juz wspomniales: co kto lubi. jak dla mnie swietne 🙂

  3. Seba pisze:

    Jaram sie sie drugiem emce 😀

  4. Nie zgodze sie z Toba zupelnie – jestem wokalistka wielokierunkowa,
    a rap niestety nigdy nie byl moim priorytetem jak insynuujesz..
    Tak sie po prostu zlozylo 🙂

    Jesli nie slyszales nic nowego to zapraszam na strony jak ponizej:
    http://www.soundcloud.com/joannasolarskaofficial
    http://www.facebook.com/joannasolarskaofficial
    http://www.starnow.com/silkyshy

    Pozdrawiam, Joanna Solarska

    • Nie miałem tego na myśli – było to zwyczajne uproszczenie 🙂 No i nie zapominajmy, że ten tekst powstał bodaj trzy lata temu. A nowości obserwuję, bo lubię Twoją twórczość:)

      Również pozdrawiam!

Skomentuj

